Det Nordjyske Mediehus

Det Nordjyske Mediehus har som mission at fortælle nyt fra Nordjylland. Historier om Nordjylland. Historier om nordjyder – ude som hjemme. Historier fra Nordjylland, der nytter og fornøjer. 

Det Nordjyske Mediehus har også sin egen historie, der begynder 2. januar 1767, da ”Nyttige og fornøyelige Jydske Efterretninger” udkom første gang. Udgiverne var fire aalborgensiske præster med Johan Wandall som redaktør.

Siden har avisen haft mange forskellige navne, og i længst tid hed den Aalborg Stiftstidende. I 1999 fik den navnet NORDJYSKE Stiftstidende, og det hedder den stadig i dag. Baggrunden var, at Aalborg Stiftstidende, Vendsyssel Tidende, Fjerritslev Avis og Løgstør Avis blev lagt sammen. Siden da har Det Nordjyske Mediehus dækket hele Nordjylland – forstærket af, at Thisted Dagblad kom til i 2007, og at Morsø Folkeblad blev en del af familien i 2013.

Men Det Nordjyske Mediehus er i dag andet og mere et dagblad. Nordjydernes ændrede medievaner har gennem årene givet anledning til et væld af nye projekter og fokus på nye medier, og flere af medierne skabte de selv. 

Den 22. september 1983 brød nordjyderne DRs radiomonopol med radiokanalen Aalborg Nærradio, som i dag hedder ANR. I september 2003 udkom de med Danmarks første 24 timers tv-kanal, 24NORDJYSKE, som sendte nordjyske nyheder døgnet rundt. I september 2021 lancerede de erhvervsmediet Vigeur, der udelukkende udgives digitalt.

Med tiden er Det Nordjyske Mediehus blevet berømt for at skabe verdens første, integrerede mediehus. Det betyder, at redaktionen producerer nyheder til alle vores medieplatforme. Samtidig arbejder erhvervssalgsafdelingen med alle typer medier for at give bedst mulig rådgivning og eksponering til de mange erhvervskunder.

Gennem et uafhængigt, frit og dynamisk mediehus bindes trådene dagligt til et levende Nordjylland sammen med oplysende og engagerende indhold og inspirerende initiativer.